ADVERTISEMENT

How the international press covered Raila Odinga's swearing-in at Uhuru Park

Kenya's election crisis has become a major international news topic

With Kenya's position as the regional headquarters of several multinational corporations as well as the largest UN office outside of New York, it was no surprise that journalists from hundred of agencies were present at Uhuru Park to cover the event.

Business Insider SSA takes a look at some of the headlines that stood out.

China's state outlet CGTN went with "Kenya opposition leader sworn-in at mock inauguration".

ADVERTISEMENT

US based CNN stuck with the plain facts of the day.

The powerful Wall Street Journal  focused on the closure of local media houses that broadcast live the ceremony.

The Washington Post ran with the declaration of the opposition's National Resistance Movement (NRM) as a criminal group by the Interior ministry of Kenya.

The Guardian also stayed conservative with a straight forward headline

The Los Angeles Times which had earlier spoken to Kenyans in the diaspora also focused on the closure of TV stations.

JOIN OUR PULSE COMMUNITY!

Unblock notifications in browser settings.
ADVERTISEMENT

Eyewitness? Submit your stories now via social or:

Email: eyewitness@pulse.com.gh

ADVERTISEMENT