Russian TV offers Top Gear host a new job

Weeks after BBC announced its decision not to renew 'Top Gear' host Jeremy Clarkson's contract, a Russian TV station has thrown him an offer.

Popular TV show host, Jeremy Clarkson hit and abused his show, Top gear, producer.

Days after BBC announced its decision not to renew host, Jeremy Clarkson's contract, a Russian TV station, Zvezda, has thrown him an offer.

Zvezda, a network TV station owned by the Russian defense ministry, recently made the offer public on their website.

And interestingly, the TV host might be considering the offer, going by the words of his spokesperson, Daniel Rix.

"We would like you to be a presenter of [a] motoring show on our TV channel in Moscow. We would like to discuss all the details in person so we invite you to visit Moscow at the beginning of April," a letter addressed to Clarkson and published on Zvezda's website read.


"I can only imagine what an episode of Russian Top Gear would like! It could feature a Tzar in a reasonably priced car!" was a translation of an alleged email reply from Daniel Rix which was published on Zvezda's website.

Earlier this month, controversial Russian legislator Vitaly Milonov, known for his conservative and homophobic stance, was quoted be the news agency Interfax as saying that he was sure Clarkson could find a good job in Russia.

Enhance Your Pulse News Experience!

Get rewards worth up to $20 when selected to participate in our exclusive focus group. Your input will help us to make informed decisions that align with your needs and preferences.

I've got feedback!


Unblock notifications in browser settings.

Eyewitness? Submit your stories now via social or: